Pages

Tuesday, April 5, 2011

apa yang penting ? -KERJASAMA !!!

Assalamualaikum dan hi !
First of all , aku nak minta maaf kepada yang aku marah pagi tadi !

keyword : KERJASAMA !
Kejadah apa aku buat entry ini ? Baca sampai habis baru tau . Macam biasa , kalau anda tak suka nak baca dipersilakan tekan 'close' ! FYI , bukan halau tapi karang aku dikutuk dan terkutuk oleh kau orang . Kurang pahala kau orang kan . Cehh , poyo gila Nur Ashikin Mohd Kamal !

--------------------------------------------------------------------------------------------

Motifnya bukan nak perli sesiapa lah kan ! Tapi cuma nak berkongsi cerita . Aku & member aku buatlah Kerja Kursus SEJARAH Ting.3 ! okay , pergi melawat tempat kajian iaitu Majlis Perbandaran Klang , siap buat temu bual lagi . semua spirit gila nak buat kerja kursus ini . Termasuklah aku ni haa ! hikhik .

" Kita buat sama-sama ye , nanti ? Kita bikin cantik punye , olrite ? Biar markah kita cantik macam buku nye jugak "

bila habis ujian bulanan , semua spirit nak buat kerja kursus hilang ghaib ! where , where ? mana hilangnya ? huhh ! sabar jelaa !

bila tengok orang lain dah bikin cantik punya , aku dengan cik I mula spirit balik nak buat kerja kursus . spirit tu dah kembali ~~ tapi member2 aku yang lain , spirit nye tak reti nak balik . nak kena pujuk rayu dulu agak nya ! haha .

aku dengan cik Speky , baik hati dan bermurah hati tolong photostat kan dan siap tolong asing-asingkan untuk bahagian itu & ini . baik takk ? *hoho , Cik Ekin mula perasan* . then , bagi seorang satu set ! bila aku dengan cik Speky bagi set photostat tu , kitaorg perasan something ! jeng jeng ........ rupa-rupa nya dia orang ni tunggu barang depan mata baru nak start buat ! tak ada KERJASAMA langsung ! ni yang aku naik hangin ni ...

and then , cikgu kata kitaorang tak cukup bahan . kena carik lagi satu .... aku dan cik Speky ajak diaorang pegi library untuk cari buku ilmiah or apeape la . tapi macam hampeihhhhhhhhhh ! sorang pun tak nak ! sorang ni kata " aku tak boleh ikutlahh , sorry tau . korang pegilah , pastu photostat kan untuk aku tau . sorry sgt ! "
dengan muka blur+hampeihh , kita orang angguk jelahh . sebab dia member / besties kann ! jagalah hati kan . tapi dalam hati nii , panas macam ayam panggang kau tauu . masak habis , tunggu nak makan je .

lastlast , aku dan cik Speky mintak dekat budak kelas untuk satu lagi bahan ! tapi mintak untuk diri sendiri jelah . diaorang tu , pepandai lahh nak hidup . kau nak A , kau usaha . tak ada KERJASAMA bukan kumpulan nama nya ! buat sakit hati je :)

nak harapkan kitaorang je , senang HIDUP ? haishhhhhh , sakit hati . pagi tadi marah-marah aku dibuatnya tapi lepas aku cakap perlahan / slow talk dengan diaorang , tergerak lahh hati agak nya ! tapi kalau tak , tak tahu laa nak ckp macam mane ! LU PIKIRLAH SENDIRI kan . aku tak suka marah2 ni , kang cepat tua+rezeki tak masuk marah pagi2 ! haishh .

p/s : moral of the story , jangan mengharapkan orang lain dan memberi harapan palsu terhadap orang lain . em , kalau kerja dalam group , bagi kerjasama lah kan . bak kata wonderpet ,, "apa yang penting ?? -- KERJASAMA ! "

kepada rakan-rakan seperjuangan ;
saya Nur Ashikin Mohd Kamal yang menge'post' entry ini , memohon maaf atas segalanya . bukan hendak memburuk-burukkan anda semua cuma supaya memberi input yang baik kepada kita semua . saya tidak sebut nama anda disini kerana maruah anda saya tidak letak ditempat yang rendah . maaf kerana terkasar bahasa dan apeape jela .

assalamualaikum !

No comments:

Post a Comment